En molts dels diaris digitals observem la presentació d’una pàgina inicial en la que es presenten els titulars més rellevants de la jornada. A partir d’aquesta presentació de les noticies el lector pot accedir a les noticies del seu interès. Un dels aspectes més rellevants al presentar la informació en format digital per Internet és permetre la participació dels usuaris al permetre la publicació de la seva opinió sobre la noticia en concret.
En aquests diaris la pàgina principal està distribuïda de manera en que es separen la secció dels titulars de les noticies i els banners publicitaris. En alguns d’aquests aquesta diferenciació és més clara que en altres.
En el debat que tingué lloc en una de les seccions vam observar i comparar la presentació d’una mateixa notícia en el format paper i en el seu format digital. Vam poder veure i comentar com el contingut de les dues notícies, en els diferents formats, era exactament el mateix.
En aquests diaris la pàgina principal està distribuïda de manera en que es separen la secció dels titulars de les noticies i els banners publicitaris. En alguns d’aquests aquesta diferenciació és més clara que en altres.
En el debat que tingué lloc en una de les seccions vam observar i comparar la presentació d’una mateixa notícia en el format paper i en el seu format digital. Vam poder veure i comentar com el contingut de les dues notícies, en els diferents formats, era exactament el mateix.
A partir d’aquí se’ns planteja una necessitat sobre el periodisme digital. La informació necessita un nou tractament per a ser publicada a la web. Tan en el llenguatge com en la seva presentació i dosificacioó cap a l’usuari, la notícia pot ser plantejada d’una forma en la que la interacció hi jugui un paper important.
A partir de les diferents seccions de les classes en un exercici se’ns va demanar fer una proposta del plantejament d’una notícia amb multinivell per a ser publicada a la web.
La proposta presentada, en el meu cas, es centrava en el fet de fraccionar la notícia en diferents parts de manera que el lector pogués triar en el fet d’aprofundir més o menys sobre el contingut total de la noticia.
Es presentà des d’un inici el reportatge i a partir d’aquí es permet al lector introduir-se en el contingut a partir d’una pregunta plantejada, en la que trobem dues posicions enfrontades en debat i també possibilita l'accès del lector al resultat de l’estudi del reportatge.
Estructura proposada per presentar el reportatge de "Internet cambia la forma de leer... ¿y de pensar?"
No hay comentarios:
Publicar un comentario